Tõusva päikese kujund ühendab kõiki talutoidutootjaid sõltumata asukohast ja valdkonnast, tuletades meelde toidu ja elu allikat.

Kaubamärk Ehtne Talutoit loodi Eestimaa Talupidajate Keskliidu poolt 2014. aastal ning selle märgi kandjaid on tänaseks ligi 50 üle kogu Eesti. See märk tähistab naturaalset, värsket ja maitsvat toitu. Talutoidutootjate peamiseks murekohaks on turustamine, kuna toodete reklaamimiseks napib tootjatel sageli vahendeid. Nii sündiski mõte talupidajaid ühise kaubamägi alla koondada ja kollektiivselt reklaamida.

Talutoit on päike sinu toidulaual maitsev ja keskkonnasäästlik.

Miks taotleda Ehtsa Talutoidu märki?

  • Me oleme kõik sama asja eest väljas, et puhas ja maitsev talutoit jõuaks võimalikult paljude heade inimeste lauale – KOOSTÖÖ, ÜHISTEGEVUS
  • Kõiki töid ei jõua alati ise ära teha ning sellepärast ongi loodud märk Ehtne Talutoit, mis pakub talutoidutootjatele ja talutoiduga kauplejatele asjandustundlikku turundus- ja reklaamiabi – TURUNDUS, REKLAAM
  • Märgi kasutamiseks ei pea sa loobuma oma toote nimest ega näost. Otse vastupidi! Kui kasutad oma toodetel Ehtsa Talutoidu, saad rahulikult oma põhitegevusele keskenduda, ning Eestimaa Talupidajate Keskliit pakub sulle tuge erinevate reklmaammaterjalide ja –kampaaniate näol – TURUNDUSTUGI

Info, kuidas märki taodelda leiad lehelt http://talutoit.ee/liitu-margiga/#kuidas-marki-saada

Lisaks alates maist 2018.a. on võimalik taodelda märki oma kohaliku taluliidu või MTÜ Ehtne Talutoit kaudu. Leia oma piirkonna organisatsioon siit – http://www.taluliit.ee/liikmed/

EHTNE TALUTOIT 2018.A. TURUNDUSTEGEVUSED

Ehtsa Talutoidu selle aasta kampaania eesmärk on suurendada jätkuvalt tarbijate ja teiste sidusrühmade teadlikkust talutoidust, selle kasulikkusest, eelistest, ja mitmekesisusest.

Tarbija jaoks on oluline tervislik ja kvaliteetne toit, toidu päritolu, selle valmistamine, maitseküllus ja toodete mitmekülgsus.

Kasutame kampaanias põhisõnumit – TALUTOIT ON EHTNE / PÄRISSeda toetavad mitmed alasõnumid, kus rõhume talutoidu maitsele, värvile ja isikupärale:

  • TALUTOIDUL ON MAITSE
  • TALUTOIDUL ON VÄRV
  • TALUTOIDUL ON NÄGU

Kuna meie esmane eesmärk on saavutada talutoote kui kategooria tugev tuntus laiemas sihtrühmas:

  • Korraldame fotokonkursi, mille lõpptulemusena valmib saadetud piltidest meeleolukas videoklipp.
  • Korraldame sel aastal mitmeid talutoidu teavitusaktsioone, tutvustamaks Ehtsat Talutoitu ja julgustamaks sihtrühma esimest korda toitu proovima,
  • Läbi tegevuste suuname sihtrühma Ehtsa Talutoidu veebilehle (www.talutoit.ee), kus on üleval kogu info Ehtsa Talutoidu kui tootekategooria kohta
  • Täiendame jooksvalt talutoit.ee veebilehel talutoodete informatsiooni ja toome esile selle toiteväärtuslikke eeliseid ja kasutamisviise; jagame infot toimuvate degustatsiooniürituste ja laatade kohta

Sotsiaalmeedia toetab kogu kampaaniat aprillist detsembrini

  • Räägime fotokonkursist ja jagame pildigaleriisid, mis näitavat talutoidu tootmist, selle puhtust ja erilisust.
  • Teeme koostööd toidublogijatega, kes näitavad talutoidu kasutamise soovituslikke viise
  • Sarnaselt eelmiste aastatega külastame erinevaid talupidamisi ja toome läbi lugude ja kvaliteetse pildigalerii tarbijateni lood ehtsast talutoidust kui tootekategooriast ning tutvustame nende tarbimist ja toome esile toiteväärtuslikke eeliseid ja soovitavat kasutamist.

Külastame kümmet talutootjat ja toodame nende külastustest kümme uut artiklit, mis toovad esile talutoitu kui tootekategooriat koos kvaliteetse pildigaleriiga, mida ka ETKL saab oma kommunikatsioonis hiljem kasutada talutoidu propageerimiseks.

Hoiame veebis üleval värskeimat infot talutoidu laatade ja talutoidu teavitusaktsioonide osas

Kogu jätkukampaania jooksul koostame Ehtsa Talutoidu Facebooki lehele vähemalt 50 uut postitust. Et tarbijal oleks mugavam koguda infot talutoidu kui tootegategooria kohta, hoiame aktiivselt pildis (aprill – detsember) ka sotsiaalmeedia tegevusi Facebookis:

  • Jagame ning hoiame fookuses lugusid talutoodete valmistamisest ja pildigaleriisid tootmisprotsessist (professionaalne fotograaf), suurendades seeläbi tarbija usaldust talutoidu vastu.
  • Räägime sotsiaalmeedias jätkuvalt Ehtsa Talutoidu märgi eelisest ja tugevustest, kaasame erinevaid märgikandjaid ja hoiame fookuses talutoitu kui tootekategooriat
  • Kaasame talutoidu tutvustamisesse ka kaks hinnatud toidublogijat, kelle kaasabil näitame talutoodete kasutamisvõimalusi
  • Iga retsepti juurde teeme ka illustratiivseid pilte
  • Retseptide loomisel arvestame erinevaid tähtpäevi (jaanipäev, isadepäev, jõulud jmt)

Sotsiaalmeedia haldamiseks loome iganädalase postituse plaani, mis tagab aktiivse ja vahetu suhtluse Facebooki kasutajaga ning talutoidu fännidega.

Teemad: laadad, uudised, toimuvad teavitusaktsioonid, kokkuvõtted toimunud üritustelt

Sel aastal soovitame jõulisemalt korraldada talutoidule teavitusaktsioone. Lisaks tavapärastele laatadele, liigume Ehtsa Talutoidu propageerimisega ka rahvarohketesse toidukultuuri kohtadesse

Kampaania perioodi jooksul toimub kokku 5 laata Viimsi Keskuses, 2 messi (Food Fair ja Maamess) ja vähemalt 3 suuremat teavitusaktsiooni.

  • Telliskivi Kirbufestival – 25.08
  • Uue Maailma Tänavafestival – 1.09-2.09
  • Tallinna Maraton – 7.09 – 9.09

Teavitusaktsioonide edukaks läbiviimiseks toodame vajalikud turundusmaterjalid, mida kasutame talutoidu tutvustamiseks ja kampaania võimendamiseks

  • Ehtne Talutoit kleepsud
  • Ehtne Talutoit degusteerimistelk/stend
  • Toetavad turundusmaterjalid
  • Tootenäidised

Erinevatel teavitusaktsioonidest teeme pilte, mida jagame Ehtsa Talutoidu sotsiaalmeedias.

EHTNE TALUTOIT 2017.A. TURUNDUSTEGEVUSED

  • Koostöös MTÜ Ehtne Talutoit esitlusstendide loomine, degustatsioonide korraldamine üritustel (Maamess, toidufestival “Sööma”, toidumess “FoodFair”)
  • Üritusi tutvustavate laadakalendrite tootmine.
  • Ehtsat talutoitu ja selle tootmist tutvustavate infovoldikute tootmine.
  • Selveri toidupoodidesse riiulirääkijad (wobblerid).
  • Kaheksat talutoitu tootva ja märki kandva ettevõtte külastamine, fotode tegemine ja info kogumine tootekategooria esiletõstmiseks meedias.
  • Ehtsa talutoidu tootmisprotsessi kirjeldavate lugude kirjutamine ja vahendamine meediale. Kokku 8 artiklit.
  • Ehtsat talutoitu kui tootekategooriat tutvustava saatelõigu organiseerimine Maahommiku saatesse.
  • Raadiointervjuude vahendamine Vikerraadio Huvitaja saatesse.
  • #ehtnetalutoit Aktiivne tegevus sotsiaalmeedias (Instagram ja Facebook)
  • Ehtne talutoit 2017 konkursi korraldamine.

Täpsem info www.talutoit.ee